6 Aralık 2011 Salı

Kendimizi Şımartma Günü Olsun Bugün : )



Sophie Dahl kendini şımartma günü için minik bir kahve fincanında sufle yapmıştı. Minicik fincanla çok şekerdi doğrusu. Sahi ailemiz için yemek yaparken bir yandan memnun etmek diğer yandan sağlıklı olması derken sevdiğimiz lezzetleri itiveriyoruz geriye. E arada bizim de hakkımız değil mi  şımartılmak? Mesela minik minik vişneli çikolatalı keklerle… Evet itiraf ediyorum sabahın bu saati bilgisayarın yanında nefis demli kocaman bir fincan çayım, bir parça peynir ve yanında bu vişneli çikolatalı minikler var. Hııım gün güzel olacak inşaAllah …

Vişneli Çikolatalı Minikler

100gr tereyağı
4 yumurta
Bir avuç ya da isteğe göre dondurulmuş vişne
½ su bardağı şeker
150 gr bitter çikolata
50 gr damla çikolata
3 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı un
½ paket kabartma tozu

Tereyağı eritilir. Ocaktan alındıktan hemen sonra çikolatalar içine atılır. Büyük parçalar kalmasına izin verilerek çikolataların da erimesi sağlanır. Erimeyen bu parçalar sürpriz gibi, ağızda dağılmasını çok seviyorum. Karıştırılır. Şeker ve yumurtalar teker teker eklenerek karıştırılmaya devam edilir. Elenen un, kabartma tozu, kakao da eklendikten sonra düşük hızda karıştırılır ya da tahta kaşıkla da karıştırılabilir. İçlerine kağıt kalıplar konulmuş minik kek kalıplarına dağıtılır. Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında 20-25 dakika pişirilir.

17 yorum:

  1. Canım günaydın benide şımartırmısın lütfen:)))benim kendimi şımartmaya pek vaktim olmuyor ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. BUGÜN BENİM ŞIMARMA GÜNÜM:)
    VE HEMEN YAPMALIYIM:)
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM,GÖRÜNTÜSÜYLE İŞTAH KABARTIYOR:)
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  3. afiyet ball olsun minecim:)
    o nasıl bir anlatımdır öyle:)
    war sa bir tabakta ben istiyorum aynından canım..
    çayım elimde,kuru kuru ve yeşil çay:(
    acıtasyon yaptım minecim:)
    ama olsaydı vişneli kekcikler ne hoş olurdu bee..
    :)))
    ellerine sağlık canım..
    afiyetle kal...

    YanıtlaSil
  4. Valla böyle şımartılmaya canım feda :)) hep şımart bizi Minecim, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. canım çekti kendimi şımarta şımarta kilo aldım ama süper gözüküyorlar görsel olarak doydum :)

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık.enfes kakaolu herşeye aşığım.

    YanıtlaSil
  7. bu arada bö de ismini görünce hemen oyumu kullandım.inş.kazanırsın.sevgler

    YanıtlaSil
  8. Derya;canımsın tamam : )

    SevalceLezzetler;afiyet olsun : )

    BirTutamKekik;yapma ama biryandan da elindeki daha sağlıklı : )

    Yelda;çok tatlısın : )

    Özlem;ya sorma biz de diyete başlayacağız inşaAllah ...

    uğurböceği;teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  9. uğurböceği;teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  10. beni de şımartsana:))çok nefis görünüyorlar..sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Fatoş'unMutfağından; : ))

    YanıtlaSil
  12. hımm çok güzel görünüyorlar, bende şımarabilirim:))

    YanıtlaSil
  13. inciçiçeği;tabii tabii : )

    YanıtlaSil
  14. E gün güzel olmaz mı hiç, vişne ve çikolata! Özellikle bir kadına feci nüfuz edebilecek bir lezzet bileşimi... Çay yanında kurabiye haline gelmiş nefis bir mutluluk... Kendimi şımartmayı özlediğimi hissettim. Ellerinize sağlık.^^

    YanıtlaSil
  15. Sheydosh; hemen denemeni tavsiye ederim o zaman vişne ve çikolata ikilisini ben de çok seviyorum : )

    YanıtlaSil
  16. hımmm...
    ellerine sağlık.

    muffin sever anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  17. OğlakKızları;teşekkürler canımcım :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...