5 Kasım 2012 Pazartesi

Arnavtut Kaldırımlarıyla Yöresel İskilip Evleri


Hafta sonu İskilip'e gittik. İskilip Çorum'un bir ilçesi. İtiraf ediyorum, gezi listesinde görmeden önce adını hiç duymamıştım. Gittik gördük, bir gün yetmedi ve tekrar gidilecek yerler listeme girdi bile. 


Yukarıdaki fotoğraftaki ev ilçe merkezinden, görür görmez bana Fındıklı'daki dolma taş evleri hatırlattı. Restore edilmemiş evlerin sıvaları dökülmüş. İç kısmını uzaktan tezek sansam da yaklaşınca tuğla olduklarını farkettim. 





İlçede kale yolunda restorasyonu yapılmış Çatalkara Kültür Merkezi'ni görünce girmeden edemedim. Ferah ve dinlendirici bahçesinin yanı sıra gelenekselliği korunmuş iç döşemesi, gömme dolapları, modern sergileriyle birleştirilmiş. 



İlçe merkezi ile Elmalı Vadisi arasındaki mahalle Arnavut kaldırımları, eski evleri ile ağırladı bizleri. 









Kışlık hazırlıklar balkonlara taşmış, kalp çarpıntılarına neden olan sonbahar renklerine eşlik ediyor bu mahallede.



İnsan bu haliyle korunsa istiyor herşey, hani böyle onarılsa Arnavut kaldırımları kenarlarındaki eski evleriyle...







Şehir merkezinde oymalı kapılara yürürken rastlamak çok hoş. Hepsinde kendine özgü değişik işlemeler var.


Kaya mezarlarına bakan ev gurubundan bir parça. Sıvaları dökülmemiş, kenarından yöreye özgü yapısı farkediliyor. 


İskilip'le ilgili izlenimleri birkaç yazıda anlatmak istedim. Aklımı başımdan alan Elmalı Vadisi'ni ve Obruk Barajı'nı yarına anlatacağım inşaAllah. Keyifle geçecek, güzellikler getirecek bir hafta olsun inşaAllah. 

4 yorum:

  1. Gitmedim.
    Amma pek gitmek isterim.
    Merakla bekliyorum, diğer detayları.

    Gezme meraklısı anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görülmesi keyifli olan yerlerden -bana göre tabii - : ))) öpüyorum

      Sil
  2. memleketime gelmişsin,beğenmene sevindim.Umarım bir daha ki sefere merkeze de uğrarsın ve tanışırız:::)))


    sevgiler....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...