7 Ocak 2013 Pazartesi

Pazartesiye Portakallı Pırasalı Yerelması



Abarttım mı ? Abarttım galiba biraz. Dolapta kalan birkaç sap pırasayı yerelmasıyla karıştırayım biraz da portakal suyu ekleyeyim nasıl olacak dedim. Oldu işte misler gibi oldu hem de. Acil misafirlerimizin kısmetiymiş ilk kez tadmak. 
Genelde çevredeki dağlara yağar kar. Şehre pek yağmaz ama bugün sulu sulu da olsa yağdığını gördüm bakalım tutacak mı ? Rabbim soğukta olanların yardımcısı olsun... Güzel haberler, sevgiyle dolu olsun bu haftamız da ...


Portakallı Pırasalı Yerelması

1 adet ufakça soğan
2 sap pırasa
1,5 adet orta boy havuç 
1 adet sarımsak
4-5 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
10-15 adet yerelması
1/2 su bardağı portakal suyu
1 -2 çimdik toz zencefil 
2-3 yemek kaşığı pirinç 
Tuz

Soğan, elma sirkeli suda bekletilerek yıkanan pırasa ve havuç, sarımsak küp küp doğranır. Yağda çevrilir. Soyulup unlu, limonlu suya atılan yerelmaları, büyüklerse birkaç parçaya ayrılarak tencereye eklenir. Biraz çevrildikten sonra 1-2 su bardağı ılık suyla birlikte portakal suyu da konur. Zencefil ve tuz da konur. Pişmeye yakın iyice yıkanan pirinçler de üzerlerine eklenir. Pirinçler pişince ocağın altı kapatılır. İsteğe göre dereotuyla süslenip servis edilir. 



4 yorum:

  1. pırasayıda yerelmasınıda severim ama birleştirmek aklıma gelmemişti,deniycem,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, ben de geldim.Çok da güzel olmuş ellerinize sağlık.Bana da buyrunuzzz

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...